NPO Gezond

Daar word je beter van!

Bekijk de uitzending

Jump!: Hartcampagne voor jongeren

Tijd voor MAX: Jump! | MAX, 9 feb 2009

Jump is het jeugdfonds van de Nederlandse Hartstichting en is speciaal opgericht voor kinderen met en zonder aangeboren hartafwijking. In Nederland zijn dat er zo'n 1300 per jaar. Er is al veel bereikt. De overlevingskansen zijn, mede door veel onderzoek, aanzienlijk verbeterd.

De Hartstichting is er niet alleen voor mensen van 50-plus. Bewustzijn voor hart- en vaatziekten kan niet vroeg genoeg onder de aandacht worden gebracht. Jump stimuleert en financiert wetenschappelijk onderzoek, gericht op kinderen met een aangeboren hartafwijking en gezondheidsrisico's. Daarnaast werken ze nauw samen met kindercardiologen en patiënten.

De opzet en toon van Jump sluit beter aan bij de jeugd. Het staat dichter bij de belevingswereld van de kinderen. Het fonds zet zich in voor de gezondheid van kinderen en jongeren. Zij willen hen bewust maken van hun eigen hart.Jump staat voor actie, voor in beweging komen. Letterlijk, want bewegen is gezond. Jump laat kinderen actief meedenken en wil activiteiten ontwikkelen waarbij zij centraal staan.

We praten met Marina Senten, manager Kennis en Innovatie bij de Nederlandse Hartstichting, over Jump!

109 keer bekeken

viewcounter